1 februari 2011

Starke mannen och jag

Jag har en stark man i min hall. I sin ena hand balanserar han en hund. På sin andra en dam som jag tror går på lina, men just här är hans assistent. Jag är väldigt förtjust i dem. Funderar ofta på om de inte borde hänga i sovrummet, vardagsrummet eller kanske köket istället. Jag vill ha dem med mig överallt. Men tills vidare får de hänga kvar och välkomna mig och mina gäster när vi kommer hem. För jag kan ju inte köpa en till varje rum...eller?


Starke mannen är en modeillustration som duon Ingela och Vi har skapat för klädmärket Les Couleurs Nationales kollektion Fashion and Circus. Verket är 70x100 cm, finns i en upplaga av 90 ex och finns att köpa på Andyland som är ett galleri på webben. Min kompis A har drivit det sedan starten för några år sedan, och lite malligt vill jag tipsa om att gå in där och kolla. Bara att gå in på http://www.andyland.se/ beställa och så vips kommer det hem ett konstverk via posten. Så bra, tycker jag!


Inga kommentarer: