23 januari 2011

Brothers & Sisters

Jag ser en storasyster och hennes lillebror på tunnelbanan. De är påbylsade med mössor, halsdukar och varma jackor. Hon hjälper honom med ett spel på mobilen. Jag undrar hur det hade varit om jag och mina bröder hade vuxit upp i Stockholm. Hade vi suttit på tunnelbanan och jag hade lärt dem spela Donkey Kong? Hon har allvarliga ögon och mörkt, rakt hår som sticker fram under mössan, verkar cool, älskar sin bror. Han ser upp till henne, inte bara storleksmässigt, på alla sätt. Det syns.

"Jag kan åka en station till om du vill?"
Han tittar upp och säger :
"Men självklart".
Nästa station upprepas proceduren. Stationen därefter säger hon:
"Jag MÅSTE hoppa av i Örnsberg." De kramas och säger hej då. Lillebror frågar nåt om spelet. Storasyster står vid dörren och halvropar:
"Det är lätt, du går bara runt byggnaden och hoppar över. Om du är rädd så vänta tills jag kan hjälpa dig!"
"Jag är väl INTE rädd". Han ser en gnutta irriterad ut och ansiktsdragen hårdnar lite. Ett par stationer senare hoppar han också av.

Och jag, jag önskar att mina bröder var här. 


.

Inga kommentarer: