7 januari 2011

Lauryn look-a-like

De sjunker ned i sätena mittemot mig. Hon ser ut som en kopia av Lauryn Hill. Tuff så det nästan går att ta på. En virkad grå mössa med en blomma på sidan. På somliga hade det sett gulligt, nästan barnsligt ut, på henne bara rätt och lite farligt. Han är lång, gänglig, med trasiga ljusa jeans. På vänstra örsnibben gigantiska ”diamant”-örhängen, en glasring på ena handen, massor av blingbling på den andra. En svart keps. Täckjacka.

De blickar ut genom varsitt fönster. Han ser då och då ned på sin glasring, snurrar på den. Hade jag inte sett dem komma in tillsammans skulle jag förutsätta att de var främlingar. Så fortsätter det tills det är dags för dem att gå av. "Vi ska av nu"... "Tror du inte jag vet det, vi går väl av här varje dag!" De är borta.

Jag slumrar till och drömmer att jag träffar en ung Lauryn Hill i en tunnelbanevagn. Ropar till henne "Du måste åka med kören till tävlingen och sjunga Joyful Joyful! Strunta i att du inte får för din mamma!" Jag vaknar och får plötsligt lust att se Sister Act (2) igen.



Källa: YouTube

1 kommentar:

Annchristine e sa...

Man blir verkligen fylld av joy när man ser och hör denna underbara scen. Härligt!